lördag 5 juni 2010

Cancer..

Finns det nån jävligare sjukdom egentligen? Igår fick jag veta att den skördat ännu ett offer..
Det är den 3e personen på bara några månader som dör ifrån mig nu. Eller iofs en av dem är ju ett barn som jag aldrig träffat, bara läst om via nätet eftersom hennes mamma är medlem på samma forum som mig.. men det gör så ont att läsa om deras kamp.
Och nu igår fick jag veta att Bertil dog i tisdags.. Jag visste ju att han inte skulle klara sig fram till sommaren, såg det i blicken på honom när jag träffade honom på slutet. Och han visste det själv också så därför var han ner på macken så han fick träffa oss alla en sista gång.. frid vare över ditt minne Bertil, har alltid tyckt bra om dig.
Nu måste jag hålla tummarna på måndag när Rosie ska på magnetröntgen, hoppas att det inte är nåt allvarligt skit.. vill verkligen att hon ska få ett lugnt och bra liv.. Ingen förtjänar det mer än hon!!
Om jag kunde trolla så skulle jag trolla bort alla sjukdomar som finns, ingen borde behöva lida av de smärtor som cancer mm orsakar, både fysiskt och psykiskt..
Ta vara på er alla, livet är kortare än man tror ibland!

1 kommentar:

  1. usch canser är ingen rolig sjukdom... håller mina tummar för att din vän inte har något allvarligt och att det kan lunga ner sig kring dig ett tag nu..

    SvaraRadera