söndag 5 december 2010

Min begravning

När jag begravs så kommer folk att bli galna.. det finns så många låtar jag vill ha med på min minnesakt...
Sen är det lite beroende på vilken årstid det är vilka psalmer som ska vara med.. dör jag på vintern så vill jag ha "Nu tändes tusen juleljus" och "Härlig är jorden" ska vara med, fast den får vara med vilken årstid det än är..
Sen vill jag ha med "Där rosor aldrig dör" och "Jag har hört om en stad ovan molnen" ..
Sen vill jag att nån sjunger "Koppången" och "Omkring tiggarn från Luossa"
Och ingen ceremoni där alla går runt kistan.. hellre att folk går fram och berättar nåt roligt minne om mig så folk kan skratta lite ist.. och snälla Ellinor: berätta INTE om alla våra fester!!! ;) eller om mina uppraggnings-repliker ;)
"The Rose" är åxå jättevacker och får gärna spelas innan själva akten..
Som utgångsmusik får vi väl ta "I´m leaving on a jetplane" *S*
Hammerfalls "Glory to the brave" måste vara med åxå.. Och "If I close my eyes forever" ska vara med före akten...
Sen får Rick välja en passande låt från Kelly Family *ler* han är nog den enda som vet vilka låtar jag gillar där :)
Och förresten, när jag kremeras så SKA de spela Cue och låten "Burning" ;) mohahaha
Under mottagningen efter får det gärna spelas ALL musik som jag gillade, från Harry Brandelius via schlagern till hårdrock =)
Och alla måste vara glada!! Tänk positivt, jag är ju inte med och retar upp folk längre!! *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar