måndag 22 mars 2010

Fick en insändare publicerad idag i MT

Det är riktigt kul att se sitt namn i tidningen och sen få positiv respons från folk runtomkring mig. *ler blygt*
Lägger in den här åxå så den som vill kan läsa..

Orsa i Körslaget. Ja, det passar ju bra med tanke på att Orsa kommun sjunger på sista versen.

Kyrkbyns röda skola är en underbar skola med sagolika lärare som undervisar barnen på ett utomordentligt bra sätt. Hur många av de styrande i kommunen har varit med barnen en dag i skolan?

När klockan ringer in för lektion så springer alla elever in i sina kapprum och hänger av sig kläderna, sen kan de stänga dörren och gå in i sina klassrum. Ingen känsla av en lång, öde korridor.

Har de grupparbeten så har de större möjligheter att få sitta ostört i kapprummet och jobba.

Visst, skolan är väl inte så handikappanpassad, men om det finns handikappade elever så finns det ju andra skolor för de barnen. Jag tycker ni i kommunen kan lägga ner planerna på utbyggnader ett par år.

Lägg de pengarna på att försöka få ordning på skolmiljön i Orsaskolan istället och gör något åt den oron som finns där. Jag vet att det förekommer misshandel där mellan eleverna.

Jag och många föräldrar med mig är väldigt oroade över att skicka dit sexorna när det är dags.

Och så hörde jag rykten om den planerade planteringen av hägg i centrum. Vet ni hur jobbigt det blir för allergiker? Eller det kanske är ytterligare ett sätt att få bort människor från centrum?!

Hoppas ni tänker till lite innan det är dags att rösta i höst.

1 kommentar: