onsdag 28 april 2010

Idag är en jobbig dag..

28 april.. mammas födelsedag.. idag skulle hon fyllt 59 år..men hon fick ju inte ens fylla 50
Hon fattas mig i varje cell idag.. jag vill ha henne hos mig, känna hennes hand stryka över min kind och säga att allt ordnar sig..
Vill att hon ska följa med på söndag och se när nea uppträder med Nanne Grönvall, vill att hon ska sitta vid min sida nästa fredag när vi ska på begravning i rättvik, vill att hon ska sitta och fika på altanen med mig och klaga på mig när jag inte vill sitta i solen och få färg på mig.
Vill att hon ska gå och längta efter Johnnys bebis som kommer i juni och se glädjen när hon får bli farmor åxå ... livet är fan inte rättvist på nåt jävla vis..
När tjejerna kommer hem idag ska vi ta en promenad till kyrkogården och sätta lite blommor där..
Jag älskar dig mamma, nu och för alltid.. "som till en annan galax"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar