måndag 16 maj 2011

Bönder och romantik...

Satt och såg på böndernas presentation i "Bonde söker fru" där de får presentera sig själva och bl.a pratade om romantik. Det var ju en som tyckte att romantik är att ta en fikakorg med jordgubbar och champagne och gå hand i hand..
Jag är nog konstig för jag hade fått panik om killen kom på det viset och var så överromantisk. Inte gillar jag att gå och hålla hand heller.. det känns bara tillgjort för mig..
Romantik är så mycket mer än jordgubbar och champagne.. romantik uppstår närsomhelst.
Att sitta tillsammans med armarna om varandra när åskan går och regnet slår mot rutan, eller att ta en lång promenad i regnet och sen krypa ihop under en filt och se en bra film efteråt.
Det är ju sällskapet som gör romantiken, inte tillbehören.
Den mest romantiska stunden i mitt liv var en natt under stjärnornas sken i en badtunna och sen inne i eldpallkojan framför en sprakande brasa..
Romantik kan även vara en öm blick med en klapp på kinden och en puss i pannan.. det är som sagt sällskapet och tillfället som skapar romantik..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar