tisdag 10 maj 2011

Semester i helgen =)

Japp i fredags åkte jag och barnen ner till Ludvika och hälsade på Synne och hennes barn :)
Pga lite illamående på dagen så kom vi iväg lite senare än tänkt och så åkte vi över Sollerön/Siljansnäs ner så vi slapp marknadstrafiken i Rättvik.
Väl framme blev det kramkalas och så åkte Synne iväg och köpte Thai-mat, det var såååå supergott!!! Jag har aldrig ätit det innan :/ sen var vi alldeles proppmätta efteråt!!!
Efter maten kollade vi på Talang och åt lite snacks innan vi skickade barna i säng och sen var vi vakna en liiiiiten stund till.. men var trötta så vi la oss strax efter vi åxå.
Lördagen var superlyckad för vi var först till badhuset och badade ett par timmar, jättefint badhus och jätteskönt att bada. Eftersom Donken ligger alldeles bredvid så åt vi lunch där :) sen gick vi till lekplatsen så barnen fick leka av sig lite mer.
Handlade lite snabbt på vägen hem och sen låg vi i trädgården och drack lite cider och tittade på lekande barn.
Middagen blev till allas förtjusning tacos och sen tillbringade jag och Synne kvällen med att dregla över Mikael Persbrandt.. den mannen är såå läcker!! *slurp*
Söndagen tog vi det lugnt och lät barnen leka i trädgården och sen korv med bröd till lunch innan vi fick lov att åka norrut. Barnen ville inte hem för de hade åxå haft en toppenhelg.
Stannade till på Biltema och tittade på cykel åt Nea. Väl hemma fick jag skynda mig iväg på årsmöte med Sandheds förening.
Fick ett snabbt besök av Östen som var på väg upp till Östersund för hans pappa var dålig :( bara att hålla tummarna för att han blir bra.
Sen smsade jag lite innan jag somnade gott i min säng..
Tusen TACK Synne för en underbar helg!! Älskar dig och dina goa artiga barn!!

1 kommentar:

  1. Artiga? Du måste ha blandat ihop mig med nån annan :) Men tack själv, det var SÅ kul att ha er här och barnen hade det toppen!! Pusspuss till er all fyra!!

    SvaraRadera