tisdag 3 maj 2011

Livrädd

Har mått konstigt ett bra tag och magen har känts konstig.. Har vaknat flera nätter o haft ont i magen och trott att jag haft magsjuka.
I förrgår när jag la mig så låg jag och tänkte och kände på magen för den kändes öm igen.. Så märkte jag när jag spände magen att det blev en toppig knöl mitt på magen?!
Ungefär som man kunde få när man var gravid men det är jag ju INTE!!
Så jag tog mig själv i kragen igår morse, alla som känner mig vet att jag inte gärna går till doktorn, och ringde vårdcentralen och bad om att få komma ner så de fick kolla.. fattar inte varför man nästan måste stå på knäna och be om att få kolla upp sig när man väl ringer?!
Iaf så fick jag lägga mig så hon kunde känna.. hon tror det har blivit ett bråck mellan några muskelväggar i magen så jag ska få remiss till kirurgen så de får kolla upp om det är det och om det behövs operation :(
Jag är jätteledsen och livrädd nu.. van vid livets motgångar som man är så kommer det säkert att bli både operation och komplikationer :(
Sen vet jag ju hur det började åt mamma.. hon mådde dåligt och då sa de att det var gallan som spökade och när de öppnade upp för operation så var det ju fullt med tumörer.. :(
Men ska inte måla fan på väggen än.. försöka iaf att inte göra det.. men rädd är jag..
Och vem ska ta ungarna om jag måste ligga på sjukhuset o operera? Jag får säga åt dem att operera tidigt så jag hinner hem och hämta barna hahahahaha
Tur jag kanske ska till Ludvika i helgen iaf så jag får umgås med en av de bästa tjejerna som finns och tänka på roliga saker ist!!
Nu ska jag torka tårar igen och hämta nea i skolan.
Kram och be för mig =)

1 kommentar:

  1. Kanske?? Det ordnar sig ska du se. Hade jag bott närmare hade jag kommit som ett skott och tagit hand om barnen! Det är väl bra att de kollar upp det - så blir det bra sen! Inget att oroa sig förr alls m.à.o! Ska bli supertrevligt att umgås lite:) kram!

    SvaraRadera