fredag 13 maj 2011

Fredagsmys och kallbad

Ikväll tog jag en påse bullar och lite bubbelvatten med mig och packade in 4 ungar (Flisan ska sova över) och åkte till Holens badplats.
Medan barna metade i godan ro la jag mig på en filt i gräset och läste ett gammalt nummer av Mama. Fåglarna flög omkring och kvittrade och vattnet skvalpade mot stranden.. livet är så skönt ibland.
Medan solen sakta sjönk ner bakom bergen blev det kallare ute och jag sa att vi skulle börja röra oss hemåt istället.
Olivia hade satt strumpor på händerna och sa att det var knäcka-nacken-vantar :/ *S*
Så hon protesterade och muttrade över att de inte fått nån fisk som hon fick knäcka nacken på!!
Linnéa kom på att det var nog en bra idé för hon började frysa lite.. men ist halkade hon till på en sten och satte sig i vattnet!!!
Av med byxorna och vira in sig i filten blev någorlunda gladare unge... :)
Nu sitter de i badkaret och sen blir det popcorn och film :)
Fredagen den trettonde är snart till ända..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar