fredag 15 juli 2011

Barn är en källa till många skratt

En dag satt Melle och tittade på en gammal analog kamera och hittar luckan där man sätter i filmen.
-mamma, vad är det här för lucka??
-man sätter i filmen där.
-vad kan man se för film då???


En annan dag när vi var ute och gick så såg vi en trafikskylt, rund blå med rött rand runt och ett rött streck snett över..
Jag min dumskalle har ju jämt trott att det var en förbud mot parkering-skylt.. tills melle förklarar...
-titta mamma!!! här får man inte ha blått!!!
Nej så är det nog... *S*

Melle till Nea en dag: -gud vad du är KAXIG, lilla kvinna!!

Vid middagen häromdagen har vi en flaska med sweet chili sauce på bordet. Olli läser och frågar vad sweet betyder.
-Det betyder söt! säger jag.
Melle: mamma.. är jag sweet?? :)
Kan man säga annat än att han är sweetast i världen ;)

Melle är väldigt arg på Olli...
-Olivia!!! Jag tänker döpa dit till LO och i efternamn döper jag dig till SÖR!! LOSÖR!!

Gulliga barn man har,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar