fredag 15 juli 2011

Första orsayran och hjältevarning ;)

På dagen hade vi Rosie och Jojo på middag. Sen åkte vi hem till dem och parkerade bilen och gick ut på yran. Nea och Olli spelade fiol och tjänade ihop 389:- sammanlagt!!
Gick sedan hem med Jojo och lånade toa och så tänkte vi åka till Mora en vända och ta en burgare.
När vi går mot parkeringen så ser jag rök som kommer upp från det lilla återvinningsskjulet och min första tanke är att nån står och röker och jag hoppas att det inte är nån dryg fyllskalle....
Dock när vi kommer närmare så ser jag ingen utan ser istället att det kommer upp rök runt hela taket! Jag går runt och känner på brädorna men de är rätt svala än - ingen eld än alltså. Jag lyfter på luckorna men det är bara mörkt o rökigt än så jag stänger och försöker öppna dörrarna, men det är lönlöst.
Jag säger till Jojo att hon ska ringa 112 och be dem skicka några brandmän som kan hjälpa oss kolla upp det hela. Lät henne ringa så hon får testa det nångång i lugn och ro, utifall hon nångång råkar ut för nåt mer panikartat så vet hon hur det går till iaf. :)
Efter ett par minuter kommer en bil med Sven K, Johan N och Per, de kikar runt och bryter sen upp en av dörrarna och drar ut containern. De lyfter upp några plastpåsar som någon har slängt glödande grillkol i... MYCKET smart av de plattskallarna!!
De sprutar vatten i containern och på påsarna som de lyft ur.. några minuter till så hade det nog blivit en bra brasa där i....
Vi pratar lite med dem och Melle fick klättra upp och kolla in i brandbilen, han tyckte det var jättekul!!
Sen åkte vi iaf och åt lite burgare och sen letade vi reda på Rosie på yran innan det var dags för hemfärd och sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar