lördag 13 februari 2010

Äntligen ledig!

Har jobbat sen torsdag förra veckan nu.. samtidigt som det är skönt att få jobba så tar det enormt med energi känner jag. Längtar efter att alla mediciner man proppar i sig ska börja hjälpa nån gång.. Inte för att är så många men ändå.. jag vill inte hålla på så här.. Just nu lägger jag min ork på jobbet och barnen, städning mm får jag ta i den takt jag orkar..
Men ändå har det varit en bra början på februari, fick ju uppfylla lite av en dröm iaf.. Nu gäller det att överleva resten.. Hela februari är en känslomässigt jobbig månad iom att man tänker på att det var den sista månaden jag hade min älskade mamma i livet.. Det är jävligt tufft att se någon man älskar så högt tyna bort inför ens ögon :( och man vet att man inte kan göra något för att ändra utgången.. Det enda man kunde göra var att finnas där när hon hade sina vakna stunder, lägga Linnéa bredvid henne så hon kunde ligga och klappa henne, känna hennes doft och se hennes vackra ögon.. stryka över det mörka långa håret.. höra hennes små andetag..

Idag ska vi iaf åka och hämta akvarie-fiskar som vi ska få från Ellinor, barna har pratat om det i flera dagar nu och det ska bli kul att höra deras bråk sen om vem som ska mata dem.. *S*
Sen ska Nea på kalas hos Elsa och då får vi passa på att äta lite mat under tiden och hälsa på morfar o maja och hämta lite grejer där..
Senare ikväll blir det popcorn och melodifestivalen, ska rösta på Moraeus förstås!! Såg på dala-gävleborgs fredagsporträtt och då var det om Johan, tänk att den lilla retstickan har vuxit upp åxå ;)
Och igår när jag jobbade så ringde Herko och undrade om de fick sätta upp affischer om audition till körslaget på OKQ8, såklart fick de det när jag bestämde *ler* . Kul att Orsa får vara med där och profilera sig, men NEJ jag ska inte gå på nån audition och sjunga *S*. Vill ju inte skrämma ihjäl folk hur som helst!! =)
Nu ska jag äta lite frukost... ha det bäst!!

1 kommentar:

  1. Självklart får ORSA vara med orsa är ju bäst med bästaste Katt..

    SvaraRadera