onsdag 24 februari 2010

Skolan

Tisdagen skulle jag jobba em så då passade jag på att vara med Nea i skolan. Jag tycker det är jättekul att se hur de jobbar och fungerar i skolan. Och den här dagen blev ju så lyckad iom att skolorkestern skulle spela och ha allsång åxå. Jag fick höra min dotter spela både Karlsson på taket, Sjörövar-fabbe och jätten Jorms sång på fiol, så stolt man kan bli!!
Och lika god mat som vanligt var det åxå, italiensk korvgryta och pasta och så fanns det lite köttfärs-gratäng kvar från måndagen åxå.. varför fanns det aldrig sån god mat när vi var små!?! Vi fick bara kokt fisk och lappskojs och blodpudding *ryser*.
Efter lunchen fick de se en film som hette Den förunderliga historien eller dyl den var jätterolig och gick igenom hela världshistorien på en liten kort stund.
Sen tog dagen slut och vi hämtade Olli och Melle och sen hem och fixade lite innan jag skulle jobba och skjutsade dem till morfar.
Väl på jobbet fick man ju tillsägelse om torkning av hamburgergrillen.. visst kan jag göra det men jag hade eg både tobaks-beställning och inventering och tidningsreturer att ta hand om.. När de är två personer som jobbar på dagen hade de väl kunnat fixa det under dagen tycker man .. men .. men... Jag struntade väl i inventeringen och torkade grillen så vi kan koppla in den nångång.. och så slipper jag ju spydiga kommentarer om ditten o datten kanske..
Jag gillar verkligen mitt jobb och tycker det mesta är roligt men ibland har jag inte orken för att hinna med allt.. måtte medicinerna börja hjälpa nångång så jag orkar göra allt jag vill orka!!

1 kommentar:

  1. håller tummarna att min kissemiss blir bättre snart så hon orkar med allt hon villl..
    Kram

    SvaraRadera