fredag 28 maj 2010

Jobbet och dess vedermödor

Fick hoppa in och jobba för Lasse igår för han skulle på möte i Tällberg. Väldans bra så jag kunde fixa lite sånt som inte blivit gjort i vanlig ordning när jag varit ledig *SUCK*
När M gick hem och I kom så kunde jag sätta mig igen och göra klart sommar-schemat. Så nu lär det ju bli liv igen när hon inte fått just några extratimmar... Men med tanke på att hon ska städa åxå 10 timmar i veckan så kommer hon ju upp i heltid iaf och hon orkar INTE jobba mer än heltid, det vet jag.. Men hon kommer att gnälla och gråta och jag får f*n för allt.. :(
Sen har hon ju semester i 4v sen och då lär hon ju knappast kunna jobba extra eller?! Jag hörde att hon skulle ringa facket åxå bara för att hon menar att hon står först att få extratimmar när det blir sånt.. varför kan hon inte unna mig att få jobba extra när jag måste försörja mina barn och hus själv?! Jag vill åxå komma på fötter när det gäller min ekonomi, hon har ju massa pengar sparade och jag har inget! Det tär väldigt på en att leva med missunsamma människor :(
Sen säger hon att hon inte förstår dels hur jag kan hinna så mkt när jag jobbar och dels hur vi kan hinna så mkt när vi jobbar ihop... hmm.. kan det bero på att jag gör det mesta och att jag är effektiv när jag jobbar..?!?!?
Men det går ju inte att säga för då börjar hon gråta och ska säga upp sig och ynkar över att ingen vill ha henne där iaf, kan hon inte förstå att det inte är hon personligen som är det jobbiga, det är det faktum att hon inte är snabb..?
Kunderna blir ju dessutom lidande när hon istf att gå och expediera dem ställer sig och ser först om någon av oss andra tänker ta dem... Och om vi dessutom går till kassan och tar kunderna så kanske vi får poäng och då är det åxå fel för då får vi mer poäng än henne... jisses!!
Jag älskar mina medmänniskor men ibland orkar jag inte med dem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar