måndag 31 maj 2010

Mors dag..

Finns det en mer värdelös dag eg? Att behöva påminnas om att man inte har någon mamma att köpa presenter till varje år... Jag vill åxå äta mors-dag-middag och köpa de där vita krukorna med blommor där det står "till mor" och så året..
Vill krama om min mamma och känna mig som en dotter igen.. vara den där lilla lilla tjejen som får sin mors gränslösa kärlek. Vill inte vara den här vuxna (nåja enligt pappren iaf) personen som är full av minnen och erfarenheter!
Tänk att för en dag få vara en liten tjej som får leka och vara glad och tycka att ett sommarlov är lika långt som 1000 år.. Tänk att få vara den där tjejen som inte visste vad olycka och lidande var.. som hade en frisk mamma som jobbade några timmar varje dag och sen åkte vi och hämtade pappa på kätting-fabriken, jag o johnny lekte i skogen vid fabriken medan vi väntade på att pappa skulle komma. Sen tjatade vi om att vi ville köpa dricka i maskinen inne i deras matsal, inte för att vi var så väldans törstiga eg men det var ju så kul att lägga i pengar och välja vilken flaska man skulle ha..
Och när mamma städade kvällar i några baracker uppe på heden så fanns det så härliga snöhögar att åka pulka i medan vi väntade på henne :)
Helg-städningen var åxå kul på lasarettet när man fick följa henne och hjälpa till att riva ur sängkläder och de JÄTTESTORA tvättmaskinerna var jättekul att slänga i tvätten i.. undrar varför man inte tycker det är lika kul att tvätta numera *S*
Mina föräldrar kommer för all framtid att vara mina hjältar trots allt. Min mor för hennes envisa kamp mot FK, läkare och cancer och arbets-skador och min far för hans gränslösa kärlek till min mor som gjorde att han klarade av att följa hennes kamp hela vägen. Älskar er nu och för alltid! "Som till en annan galax" för att citera mina barn.

Mina egna barn har iaf uppvaktat sin mor idag på det bästa sätt ett barn kan. Fick sovmorgon till 10, sen fick jag en skink-macka och en mjukis-groda som Nea har sytt själv. Sen köpte hon ett par trosor som det står "världens bästa mamma" på rumpan, hon ville köpa ett likadant nattlinne men det fanns bara i strl S kvar.. gullungarna mina!! *älskar*
Nu är det dax att krypa ner i sängen bredvid dem och hoppas på en bra start på nästa vecka.. Goodnight sweden, wherever you are!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar